GSO Shah (Minyak Biji Anggur)  

Posted by: el franck in


GSO-Shah adalah Minyak Biji Anggur Perahan Sejuk. Ia adalah agen antipengoksida bioaktif yang paling berkesan membantu menguatkan sistem imun anda menurunkan kolasterol menghalang pembetukan darah beku memusnahkan radikal bebas yang berbahaya.

GSO Shah (Grape Seeds Oil) adala Minyak Biji Anggur Perahan Sejuk yang diluluskan oleh Kementerian Kesihatan (MAL06081235TC) yang mengandungi fitonutrien khusus yang didapati di dalam anggur, dikenali sebagai Polifenol. Fitonutrien ini memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia. Pada tahun 1985, Prof. Jacques Masquelier mendapati polifenol yang terkandung di dalam anggur dan bijinya mengandungi Oligomere Proanthrocynanidin (OPC) yang lebih tulen berbanding kumpulan finotrien yang lain. OPC juga 50 kali melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengoksidan. OPC juga 50 kali lebih kuat daripada Vitamin E dan 20 kali lebih kuat daripada Vitamin C. Biji anggur merupakan sumber terbaik fitonutrien termasuk sebatian fenolik seperti Catechin, Epicatechin, Vitamin E dan Lesitin.

Grape Seed Oil (Minyak Biji Anggur Perahan Sejuk) adalah semulajadi, serta tiada kesan sampingan. Nikmatilah kelebihan kandungan OPCnya yang tinggi iaitu satu agen antipengoksida bioaktif yang paling berkesan. Ia dapat membantu menguatkan sistem imun anda, menurunkan kolasterol, menghalang pembetukan darah beku dan memusnahkan radikal bebas yang berbahaya.

Firman Allah bermaksud.”Kami adakan di bumi kebun-kebun yang berisi pohon-pohon kurma dan buah-buah anggur dan kami pancarkan di sana mata air, supaya mereka makan buah-buahnya dan apa-apa yang diusahakan oleh tangan mereka. Tiadakah mereka berterima kasih (kepada kami).”

Manafaat kesihatan OPC

Bertindak sebagai antiopengoksida yang unggul dengan melindungi sel di dalam badan daripada dimusnahkan oleh radikal bebas
- Menurunkan paras kolasterol LDL, dengan itu risiko penyakit kardiovaskular juga berkurang
(serangan jantung, angin ahmar,edema dan trombosis
-Mengurangkan pengumpulan platelet, dengan itu menurunkan risiko arterioklerosis
-Meningkatkan kekuatan dan kekenyalan salur darah, melindunginya daripada pecah, kebocoran
dan degenerasi dalm badan.
-Merencat pembengkakan (ederma) dan keradangan.
-Melegakan masaalah berpunca daripada vena varikos.
-Mengurangkan ketidakselesaaan wanita berkaitan dengan PMS dan putus haid.
-Mengurangkan kecenderungan ke arah Retinopati Diabetes.
-Memperbaiki kesihatan kulit dengan mengurangkan kerosakan, meningkatkan bekalan nutrien
dan meningkatkan kekenyalannya.

Harga M'sia Barat : 100 ml - RM90.00 (10 BV) & M'sia Timur : RM100.00 (10 BV)
Harga M'sia Barat : 250 ml - RM178.00 (20 BV) & M'sia Timur : RM188.00 (20 BV)
Kandungan : 100ml dan 250 ml Kelulusan : MAL06081235TC

This entry was posted on Sunday, May 10, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 komen

Post a Comment