Puteri Collagen  

Posted by: el franck in


Puteri Collagen mempromosi anti-penuaan dan keremajaan kulit. Ia mengandungi Kollagen Ikan Frutafit Inulin Fructose Powder Asis Sitrik Aspatame Ekstrak Oren . Memperbaiki kualiti kulit, bertindak fiber diet, pembekal tenaga dalaman kepada otot, tisu, otak dan sistem urat saraf.

Kolagen (Collagen): Ia diperbuat dari tulang haiwan laut seperti ikan. Kolagen adalah kompleks dan mempunyai struktur protin yang dapat membantu menguatkan dan menganjalkan kulit. Ia mengandungi komposisi asid amino yang penting dengan membantu tubuh badan menghasilkan bekalan kolagen sendiri dan keperluan nutrien untuk membina semula kolagen-kolagen sel. Kolagen juga mengeluarkan oksigen yang diperlukan oleh proses penghasilan sel seterusnya mengekalkan keremajaan kulit. Ia juga mengandungi alanine yang berfungsi sebagai pembekal tenaga kepada otot-otot tisu, otak, sistem saraf pusat dan kekuatan imun sistem.

Fruktafit Inulin: Ia ada djumpai pada akar pelbagai tumbuhan. Ia memberi kesan minimum pada penyakit yang berkaitan gula dalam darah (kencing manis). “Low-density lipoprotein’ (LDL) adalah pembawa kolasterol utama dalam darah yang mana ia boleh membawa kepada penyakit ‘astherosclerosis’.

Fructosa: Ia adalah gula yang sangat manis yang terdapat di dalam kebanyakan buah dan madu. Ia selalu disarankan kepada pesakit diabetes mellitus kerana ia mempunyai paras Glycemic Index (GI) yang sangat rendah berbeza dengan gula tebu.

Asid Sitrik: Ia adalah asid organik yang lemah yang didapati dalam buah sitrus dan telah digunakan sebagai pengawet semuajadi. Asid Sitrik bertindak sebagai antioksidan yang membina sistem pertahanan badan manusia daripada kesan radikal bebas hasil metabolisma sel.

Aspatame: Ia mengandungi dua asid amino dan phenylalanine sebagai metil-ester. Asid amino adalah susunan blok-blok protin. Ia merupakan gula rendah kalori dalam makanan dan boleh dikurangkan serta disingkirkan dengan aspatame. Aspartame akan dipecahkan kepada 3 komponen (asid aspartik, phenilalanine dan sedikit methanol) yang mana ia akan menyerap ke dalam darah a digunakan alam proses biasa dalam badan. Komponen-komponen ini digunakan di dalam tubuh badan dengan cara yang sama yang diperolehi daripada makanan biasa.

Ektrak Oren: Ia diperbuat dari pati oren. Ia digunakan untuk merawat penyakit dalam usus, insomnia, sakit kepada dan obsesiti. Ia juga mengandungi beberapa sebatian kimia yang dipercayai boleh meningkatkan kadar metabolisma yang mana akan mempercepatkan proses pembakaran kalori dalam badan.

Harga M'sia Barat : RM60.00 (22 BV) & Harga M'sia Timur : RM66.00 (15 BV)
Kandungan : 8 gm x 15 sachets

This entry was posted on Sunday, May 10, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 komen

Post a Comment