G-Honey Booster  

Posted by: el franck in


G-Honey Booster meningkatkan kecerdasan minda. Ia adalah produk campuran madu, ginkgo, kurma, kismis, grape seed oil, badam dan pelbagai herba. Membekalkan oksigen ke otak Menguatkan daya ingatan Merangsang perubahan sikap. G-Booster adalah salah satu produk dari pengialngan IMP (Islamic Manufacturing Practice).

Otak
adalah terdiri dari 2% berat badan manusia dan memerlukan maksima oksigen sebanyak 20%untuk dihantar melalui aliran darah. Bekalan oksigen akan menjadi lemah bilamana manusia terlalu banyak berehat di sepanjang malam. Pemakanan berkhasiat diperlukan waktu pagi untuk membina semula bekalan oksigen yang akan di gunakan sepanjang hari. Produk minda ini di rumus khas sebagai pemakanan kesihatan berkhasiat yang boleh membekalkan oksigen ke otak disamping boleh membantu meningkatkan kesihatan anda.

Madu: mempunyai kemampuan untuk membekalkan oksigen dalam darah khususnya ke otak dan keseluruh badan. Madu juga terkenal sebagai makanan untuk meningkatkan kesihatan dan membekalkan tenaga yang diperlukan sepanjang hari, kerana Madu mengandungi zat ferment, vitamin, mineral, asid amino, hormon, zat bakterisidal dan bahan-bahan aromatik yang diperlukan oleh badan manusia.

Ekstrak Ginkgo Bibola: piawainya mengandungi tidak kurang daripada 24% ginkgo flavon glikosida dan 6% terpene lakton adalah aktif tumbuh-tumbuhan yang berupaya memperbaiki peredaran darah ke otak dan bahagian hujung badan termasuk telinga, jari-jari kaki dan tangan. Ginkgo biloba diiktiraf sebagai tonik otak yang memberkuatkan ingatan disebabkan kesan positifnya terhadap vaskular sistem, terutamanya cerebellum. Ia juga digunakan untuk merawat ventigo, tinnitus (bunyi pada telinga) dan pelbagai masalah neuro dan pusingan darah. Banyak spesis herba jenis ginkgo boleh membantu melambatkan proses penuaan, termasuk lemah otak, fikiran dan kekurangan tenaga. Kajian selama lebih 30 tahun, lebih dari 400 pharmacological mendapati ginkgo bukan sahaja membantu membekalkan oksigen ke otak dan nervous system tetapi ia juga bersifat antioksidan. Ginkgo mengawal transfomasi kolesterol yang dikaitkan dengan kekuatan arteri jangtung. Kurma madu: mengandungi 72% karbohydrate, peratus tertinggi gula dalam buah kering, sumber terbaik untuk kalsium, magnesium, phosphorus dan vitamin B6 dan ia dikenali kaya dengan zat makanan fibre.

Ekstrak Kismis : ada dinyatakan dalam kitab Tibb Nabawi, Imam Zuhri menyatakan sesiapa yang ingin menghafaz Hadis hendaklah lazim makan zabib (kismis).

Minyak Biji Anggur: bersifat antioksidan. Dalam kajian yang telah di edarkan dalam tahun 1993 di Journal of the American College of Cardiology, Dr. Nash mendapati bahawa sekumpulan lelaki dan wanita telah menurun jumlah kolesterol/HDL sebanyak 15.6% dan jumlah LDL/HDL pula menurun sebanyak 15.3% yang kemungkinan akan mengalami risiko sakit jantung kerana mengamalkan pengambilan grape seed oil. Nota: Low-density lipoproteins (LDL) High-density lipoproteins (HDL).

Badam : dikenali dari biji keluarga buah batu, kaya dengan nutrient, vitamin E, mono unsaturated fatty asid(MUFA), protin dan dietary fibre. Kajian yang telah dibuat beberapa abad telah mendapati badam boleh menurunkan kolesteral, mencegah sakit jantung dan kencing manis.


Harga M'sia Barat : RM60.00 (25 BV) & Harga M'sia Timur : RM66.00 (25 BV)
Kandungan : 100 ml

This entry was posted on Sunday, May 10, 2009 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 komen

Post a Comment